Pierwszy Airbusa A320neo (F-GNEO) dla Transavia France. fot. Airbus

Transavia France przesiada się na Airbusy

Transavia France, część grupy Air France-KLM, odebrała 10 stycznia 2024 r na lotnisku Paryż-Orly swojego pierwszego Airbusa A320neo (F-GNEO), co stanowi ważny krok w kierunku wymiany całej floty przewoźnika na płatowce Airbusa. Airbus ujawnił, że na wniosek Transavii A320neo był w locie dostawczym napędzany SAF.

Nowy samolot oferuje 186 miejsc w układzie jednej klasy i będzie używany przez Transavia France na trasach krajowych, a także na rynkach europejskich i śródziemnomorskich. Pierwszy komercyjny lot samolotu zaplanowano na 15 stycznia 2024 r. z połączeniem na lotnisko w Porto.

 „Dostawa Airbusa A320neo to kluczowy krok w historii Transavii France. Oznacza to rozpoczęcie przejście w Transavii na flotę składającą się wyłącznie z samolotów Airbusa i ucieleśnia nasze zaangażowanie w dalszy rozwój działalności naszej marki. Jest to część dużych, długoterminowych inwestycji flotowych, których celem jest poprawa wyników ekonomicznych i środowiskowych Grupy Air France-KLM.”

– powiedział Benjamin Smith, dyrektor generalny Air France-KLM

Obecna flota Transavii France składa się z 67 aktywnych samolotów Boeing 737-800. W niedalekiej przyszłości A320neo będzie obsługiwał całą siatkę połączeń przewoźnika, obejmującą ponad 200 tras do 120 miejsc docelowych. Strategiczna inwestycja linii lotniczej w rodzinę A320neo, obejmującą 100 samolotów z prawem zakupu kolejnych 60, potwierdza zaangażowanie grupy w ograniczanie swojego wpływu na środowisko. Celem Air France-KLM jest wymiana wszystkich samolotów Boeing 737-700 i 737-800 linii Transavia na modele Airbus A320neo i A321neo w ciągu najbliższych siedmiu lat.

O Marek Chmiel

Marek Chmiel - fotografik, laureat międzynarodowych konkursów fotograficznych o tematyce lotniczej. Brał czynny udział w organizacji pokazów lotniczych, m. in. AirShow w Radomiu, MPL w Góraszce, MPL EB w Bielsku-Białej, MPL w krakowskim Muzeum Lotnictwa Polskiego. Prywatne zajmuje się historią lotnictwa wojskowego i sportowego. Od 1996 r. współpracuje z Przeglądem Lotniczym, jako fotografik lotniczy i autor tekstów, a od 2021 r. wszedł na stałe do Zespołu Redakcyjnego PLAR.

Sprawdź też

The Peregrine on a top of United Launch Alliance Vulcan Centaur rocket Image. credit United Launch Alliance

Prywatny lądownik księżycowy gotowy do startu

Lądownik księżycowy Peregrine firmy Astrobotic z Pittsburga wystartuje 8.01 br. z Florida Space Coast podczas …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Stanisław Prauss i jego konstrukcje