Enstrom Turbine 480B 2023. fot.: Enstrom Helicopter Corporation

Udany debiut Enstroma Turbine 480B 2023

Enstrom Helicopter Corporation podczas targów US Aircraft Expo, które odbywały się 19 i 20 maja br. w Chicago zademonstrowały swój najnowszy śmigłowiec Turbine 480B 2023.

„Moim celem jest poinformowanie społeczności lotniczej, że Enstrom powraca i ponownie produkuje helikoptery” — powiedział Dennis Martin, wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu firmy Enstrom. „Widzieliśmy tak wiele niesamowitych zmian w naszej placówce Menominee w ciągu ostatniego roku i świat musi się o tym dowiedzieć!”

Nowy, pięciomiejscowy Enstrom jest napędzany silnikiem Rolls-Royce 250 C20w o mocy maksymalnej 305 KM zapewniający mu zależnie od masy startowej prędkości przelotową od 200 do 215 km/h (TAS @ 1000m). Zaprojektowany zgodnie z wymaganiami śmigłowca szkoleniowego został wyposażony w trzyłopatowy wirnik o dużej bezwładności, który znacznie poprawia zdolność autorotacji oraz odblokowane śmigło ogonowe, zapewniające doskonałą kontrolę przy silnym wietrze pod dowolnym kątem. Wysokie, pochłaniające energię płozy oraz pole widzenia 240 stopni w obu osiach zapewniają wygodę i bezpieczeństwo eksploatacji w przypadku zastosowań agrolotniczych, ratownictwa, policji i służb mundurowych.

„Enstrom 480B to nasz flagowy produkt. Ten śmigłowiec, jest znany ze swojej reputacji w zakresie bezpieczeństwa, stabilności i komfortu. Model 480B łączy w sobie moc i wagę z łatwością pilotażu. Doświadczeni piloci potwierdzają jego niezrównaną stabilność i solidne wykonanie.” — dodał Dennis Martin, wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu firmy Enstrom.

Targi w Chicago, w których biorą udział czołowi światowi producenci i dealerzy statków powietrznych, to jedyne wydarzenie brnżowe, które zaplanowano w tym roku na Środkowym Zachodzie.

O Marek Chmiel

Marek Chmiel - fotografik, laureat międzynarodowych konkursów fotograficznych o tematyce lotniczej. Brał czynny udział w organizacji pokazów lotniczych, m. in. AirShow w Radomiu, MPL w Góraszce, MPL EB w Bielsku-Białej, MPL w krakowskim Muzeum Lotnictwa Polskiego. Prywatne zajmuje się historią lotnictwa wojskowego i sportowego. Od 1996 r. współpracuje z Przeglądem Lotniczym, jako fotografik lotniczy i autor tekstów, a od 2021 r. wszedł na stałe do Zespołu Redakcyjnego PLAR.

Sprawdź też

Śmigłowiec Schweizer w trakcie testów CRSF. fot.: Schweizer

System CRFS dla śmigłowców Schweizer

Schweizer otrzymał aprobatę FAA dla odpornego na zderzenia układu paliwowego (CRFS – Crash-resistant Fuel System), …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

100-lecie L.O.P.P