Gulfstream G400 rozpoczyna program lotów testowych. fot. Gulfstream

Gulfstream G400 rozpoczyna program lotów testowych

Gulfstream G400 po starcie z międzynarodowego lotniska Savannah/Hilton Head (GA, USA) wykonał swój pierwszy lot rozpoczynający program testów certyfikacyjnych. Lot trwał 2 godziny i 55 minut, samolot osiągnął podczas niego prędkość Ma 0,85 i wysokość 12500 m.

Wysokie osiągi G400 zapewnia m.in. czyste aerodynamicznie skrzydło z wingletami oraz silniki Pratt & Whitney Canada PW812GA, które już w tym locie zasilane były mieszanką zrównoważonego paliwa lotniczego. Kokpit wyposażono w Symmetry Flight Deck i Predictive Landing Performance System, które pomagają poprawić bezpieczeństwo lotu i świadomość sytuacyjną pilota.

Kabinę pasażerską G400 można skonfigurować w układzie z miejscami dla dziewięciu do dwunastu osób skonfigurowanymi w ten sposób, aby każdy z pasażerów, którzy oddychać będą w czasie lotu 100-procentowo świeżym, nierecyrkulowanym powietrzem oczyszczonym przez system wykorzystujący jonizację plazmową miał zapewnione indywidualne oświetlenie światłem dziennym z własnego panoramicznego okna.

O Marek Chmiel

Marek Chmiel - fotografik, laureat międzynarodowych konkursów fotograficznych o tematyce lotniczej. Brał czynny udział w organizacji pokazów lotniczych, m. in. AirShow w Radomiu, MPL w Góraszce, MPL EB w Bielsku-Białej, MPL w krakowskim Muzeum Lotnictwa Polskiego. Prywatne zajmuje się historią lotnictwa wojskowego i sportowego. Od 1996 r. współpracuje z Przeglądem Lotniczym, jako fotografik lotniczy i autor tekstów, a od 2021 r. wszedł na stałe do Zespołu Redakcyjnego PLAR.

Sprawdź też

Cessna C172 Skyhawk SP. fot. Textron Aviation

Cessną 172 Skyhawk przez Pacyfik

Tom Lopes przeleciał bez lądowania trasę Kalifornii na Hawaje wykonując lot dostawczy samolotem Cessna C172 …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Wystawa w MLP: 1 Samodzielna Brygada Spadochronowa w Operacji Market Garden 1944