Nowa stacja paliw lotniczych Warter Aviation w Suwałkach

Nowa stacja paliw lotniczych Warter Aviation

To dziewiąta stacja paliw pod marką Warter Aviation, która działa na lotnisku w naszym kraju. W Suwalskiej Szkole Lotniczej dostępne są trzy rodzaje paliw: benzyna lotnicza Avgas 100LL, benzyna lotnicza UL-91 i paliwo lotnicze JET A-1. Oferowane przez Warter Fuels benzyny Avgas mają certyfikaty wydane przez Instytut Techniczny Wojsk Lotniczych i są produkowane zgodnie z międzynarodowymi normami ASTM oraz Def Stan.

Stacja na Lotnisku Suwałki (EPSU) została wybudowana w standardzie JIG. Zbiorniki paliwowe zabezpieczone są od wewnątrz powłoką epoksydową odporną na działanie paliw lotniczych, rurociągi ssące oraz tłoczne wykonane są ze stali nierdzewnej, paliwo jest odpowiednio filtrowane za pomocą filtrów do paliw lotniczych i wydawane za pomocą dostosowanych do paliw lotniczych dystrybutorów i węży paliwowych na zwijadłach. Tankowanie będzie możliwe w systemie 24/7 dla osób posiadających karty flotowe Warter Aviation (współpracują z tankomatami) a dla pozostałych klientów po wcześniejszym kontakcie z obsługą stacji. Benzyny mogą być podawane do zbiorników statków powietrznych z wydajnością ok. 40l/min lub 80 l/min, a paliwo lotnicze z wydajnością do 180 l/min.

Sieć stacji paliw Lotniczych Warter Aviation w Polsce

Tankomaty i dystrybutory umożliwiające tankowanie benzyny lotniczej Avgas 100LL znajdują się już na dziewięciu lotniskach: Aeroklubu Elbląskiego, Aeroklubu Warmińsko-Mazurskiego, Aeroklubu Ziemi Mazowieckiej, Aeroklubu Lubelskiego, Aeroklubu Radomskiego, Aeroklubu Ziemi Piotrkowskiej, Aeroklubu Zagłębia Miedziowego oraz Aeroklubu Nowy Targ. Benzynę UL-91 zatankujemy w pięciu lokalizacjach bez Aeroklubu Radomskiego, Lubelskiego i chwilowo bez Nowego Targu. Z kolei na lotnisku w Piotrkowie Trybunalskim i Lubinie dostępne jest również paliwo Jet A-1, przeznaczone do silników turbinowych – teraz także w Suwałkach.

– Jesteśmy globalnym dostawcą wysokojakościowych paliw lotniczych, który cały czas inwestuje w rozwój technologii paliwowych, tak aby nie tylko spełniać parametry wymagane dziś przez producentów silników lotniczych, ale i być przygotowanym na rozwiązania, które wejdą do powszechnego użytku dopiero za kilka lat – zapewnia Wojciech Okine, członek zarządu Warter Fuels. – Technologie lotnicze to zawsze dobre inwestycje. Widzimy, że rosnąca populacja i gospodarka tworzą popyt na transport i usługi zaliczane do segmentu General Aviation, które równocześnie stają się coraz bardziej dostępne i atrakcyjne dla przedsiębiorstw i osób prywatnych. Również tych dbających o środowisko- dodaje.

Do Warter Fuels obok paliw lotniczych Warter Aviation i paliw rajdowych Warter Racing należy również marka czystych paliw alkilatowych Warter PRO. Ponadto spółka jest wyłącznym producentem i dystrybutorem paliw Gulf Race Fuels w Europie. Warter Fuels dostarcza swoje paliwa do odbiorców ze 120 krajów w tym Indii i Australii.

O Zespół Redakcyjny

Sprawdź też

IX Konferencja Naukowa: Bezzałogowe statki powietrzne – wyzwania i doświadczenia

IX Konferencja Naukowa: Bezzałogowe statki powietrzne – wyzwania i doświadczenia

Instytut Prawa lotniczego i Kosmicznego Uczelni Łazarskiego organizuje w dniu 20 marca 2024 roku kolejną, …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

100-lecie L.O.P.P