fot. Swift Aircraft

Akrobacyjny Swift Aircraft napędzany wodorem

Firma Swift, producent nowego brytyjskiego lekkiego samolotu akrobacyjnego Swift, wybrał firmę GKN Aerospace do współpracy przy opracowaniu jego wersji napędzanej wodorem.

Swift ma szansę stać się pierwszym brytyjskim samolotem do szkolenia podstawowego (EFT) opracowanym od ponad czterech dekad. Kompozytowy samolot ma eliptyczne skrzydła, dzięki którym nawiązuje swoją sylwetką do sławnych myśliwców Spitfire, a także wbudowany system ratowniczy dla płatowca.

„Systemy zasilania ciekłym wodorem dla rynku lotnictwa lekkiego to ogromny przełom, a GKN Aerospace jest idealnym partnerem do zbadania tej możliwości” – powiedział David Stanbridge, dyrektor zarządzający Swift Aircraft.

Ten w pełni akrobacyjny samolot treningowy (+6g/-3g) z kabiną typu side-by-side, oprócz przewidywanego użytku cywilnego w społeczności GA i roli samolotu do szkolenia lotniczego, może być pretendentem do zastąpienia starzejącego się samolotu szkoleniowego RAF – Grob Tutor.

O Marek Chmiel

Marek Chmiel - fotografik, laureat międzynarodowych konkursów fotograficznych o tematyce lotniczej. Brał czynny udział w organizacji pokazów lotniczych, m. in. AirShow w Radomiu, MPL w Góraszce, MPL EB w Bielsku-Białej, MPL w krakowskim Muzeum Lotnictwa Polskiego. Prywatne zajmuje się historią lotnictwa wojskowego i sportowego. Od 1996 r. współpracuje z Przeglądem Lotniczym, jako fotografik lotniczy i autor tekstów, a od 2021 r. wszedł na stałe do Zespołu Redakcyjnego PLAR.

Sprawdź też

X-59 fot: Skunk Works

NASA i Lockheed Martin wspólnie zaprezentowały X-59

NASA wraz z Lockheed Martin w należącym do firmy zakładzie Skunk Works w Palmdale w …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ben & Joe nad Atlantykiem. 90. rocznica przelotu braci Adamowiczów z Ameryki do Polski