Zdjęcie przedstawia zdjętą przeciwwagę, ale zalecenie wymaga jedynie sprawdzenia pierścienia zabezpieczającego, a nie zdejmowania ciężarków. fot: Continental Aerospace

Continental wzywa do inspekcji swoich silników

Continental Aerospace wezwał właścicieli nowych i przebudowanych w okresie od 1 czerwca 2021 r. do 7 lutego 2023 r. sześciocylindrowych silników serii O-360, O-470, O-520 i O-550 mających mniej niż 200 godzin pracy, o przeprowadzenie kontroli wału korbowego w celu sprawdzenia instalacji pierścieni ustalających przeciwwagi. Liczba silników, których to dotyczy, wynosi około 2000 szt..

We wskazanych typach silników firma stosuje ruchome przeciwwagi w celu zmniejszenia obciążeń skrętnych na wale korbowym, które utrzymywane są miejscu za pomocą układu sworzni zabezpieczonego pierścieniami. Jak twierdzi Continental, istniej możliwość błędu fabrycznego montażu tych elementów. Jak opisano w biuletynie serwisowym, dostęp do obciążników i pierścieni osadczych można uzyskać po wyjęciu cylindrów bez konieczności rozdzielania obudowy silnika oraz jego demontażu z płatowca.

Zdjęcie przedstawia zdjętą przeciwwagę, ale zalecenie wymaga jedynie sprawdzenia pierścienia zabezpieczającego, a nie zdejmowania ciężarków. fot: Continental Aerospace
Zdjęcie przedstawia zdjętą przeciwwagę, ale zalecenie wymaga jedynie sprawdzenia pierścienia zabezpieczającego, a nie zdejmowania ciężarków.
fot: Continental Aerospace

„Continental zidentyfikował potencjalny problem z bezpieczeństwem lotu samolotów wyposażonych w silniki Continental serii 360, 470, 520, 550 i zamienne zespoły wału korbowego. W związku z tym Continental zapobiegawczo zaleca przeprowadzenie kontroli w celu potwierdzenia, że pierścień ustalający przeciwwagi wału korbowego został prawidłowo zamontowany. Zalecenie dotyczy również zamiennych zespołów wału korbowego wyprodukowanych między 1 czerwca 2021 r. a 7 lutego 2023 r.” – fragment oficjalnego oświadczenia firmy Continental Aerospace

Continental zaleca, aby wszystkie operacje lotnicze na samolotach napędzanych wyżej wymienionymi silnikami o mniej niż 200 godzinach pracy były ograniczone do 5 dodatkowych godzin lotu z nieminimalną załogą w celu dostarczenia statku powietrznego do autoryzowanego zakładu obsługi technicznej.

Ogłoszenie Continental jest następstwem raportu Cirrus, który uziemił wszystkie swoje samoloty SR22 i SR22T wyprodukowane pomiędzy 21.06.2021 r. a 7.02.2023 r. po wystąpieniu problemów z sześciocylindrowymi Continentalami.

Aktualizacja:

Biuletyn serwisowy MSB23-01A firmy Continental Aerospace został opublikowany 16.02.br. i jest dostępny na stronie producenta lub do pobrania tutaj >>>

O Marek Chmiel

Marek Chmiel - fotografik, laureat międzynarodowych konkursów fotograficznych o tematyce lotniczej. Brał czynny udział w organizacji pokazów lotniczych, m. in. AirShow w Radomiu, MPL w Góraszce, MPL EB w Bielsku-Białej, MPL w krakowskim Muzeum Lotnictwa Polskiego. Prywatne zajmuje się historią lotnictwa wojskowego i sportowego. Od 1996 r. współpracuje z Przeglądem Lotniczym, jako fotografik lotniczy i autor tekstów, a od 2021 r. wszedł na stałe do Zespołu Redakcyjnego PLAR.

Sprawdź też

Epic Aircraft E1000 GX. fot. Epic Aircraft

Epic E1000 GX zasili flotę Avantto

Firma Epic Aircraft (USA) ogłosiła na targach LABACE 2023 zawarcie umowy na zakup 34 samolotów …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

100-lecie L.O.P.P