Continental Aerospace wezwał właścicieli nowych i przebudowanych w okresie od 1 czerwca 2021 r. do 7 lutego 2023 r. sześciocylindrowych silników serii O-360, O-470, O-520 i O-550 mających mniej niż 200 godzin pracy, o przeprowadzenie kontroli wału korbowego w celu sprawdzenia instalacji pierścieni ustalających przeciwwagi. Liczba silników, których to dotyczy, wynosi około 2000 szt..
We wskazanych typach silników firma stosuje ruchome przeciwwagi w celu zmniejszenia obciążeń skrętnych na wale korbowym, które utrzymywane są miejscu za pomocą układu sworzni zabezpieczonego pierścieniami. Jak twierdzi Continental, istniej możliwość błędu fabrycznego montażu tych elementów. Jak opisano w biuletynie serwisowym, dostęp do obciążników i pierścieni osadczych można uzyskać po wyjęciu cylindrów bez konieczności rozdzielania obudowy silnika oraz jego demontażu z płatowca.
„Continental zidentyfikował potencjalny problem z bezpieczeństwem lotu samolotów wyposażonych w silniki Continental serii 360, 470, 520, 550 i zamienne zespoły wału korbowego. W związku z tym Continental zapobiegawczo zaleca przeprowadzenie kontroli w celu potwierdzenia, że pierścień ustalający przeciwwagi wału korbowego został prawidłowo zamontowany. Zalecenie dotyczy również zamiennych zespołów wału korbowego wyprodukowanych między 1 czerwca 2021 r. a 7 lutego 2023 r.” – fragment oficjalnego oświadczenia firmy Continental Aerospace
Continental zaleca, aby wszystkie operacje lotnicze na samolotach napędzanych wyżej wymienionymi silnikami o mniej niż 200 godzinach pracy były ograniczone do 5 dodatkowych godzin lotu z nieminimalną załogą w celu dostarczenia statku powietrznego do autoryzowanego zakładu obsługi technicznej.
Ogłoszenie Continental jest następstwem raportu Cirrus, który uziemił wszystkie swoje samoloty SR22 i SR22T wyprodukowane pomiędzy 21.06.2021 r. a 7.02.2023 r. po wystąpieniu problemów z sześciocylindrowymi Continentalami.
Aktualizacja:
Biuletyn serwisowy MSB23-01A firmy Continental Aerospace został opublikowany 16.02.br. i jest dostępny na stronie producenta lub do pobrania tutaj >>>