Zdjęcie przedstawia zdjętą przeciwwagę, ale zalecenie wymaga jedynie sprawdzenia pierścienia zabezpieczającego, a nie zdejmowania ciężarków. fot: Continental Aerospace

Continental wzywa do inspekcji swoich silników

Continental Aerospace wezwał właścicieli nowych i przebudowanych w okresie od 1 czerwca 2021 r. do 7 lutego 2023 r. sześciocylindrowych silników serii O-360, O-470, O-520 i O-550 mających mniej niż 200 godzin pracy, o przeprowadzenie kontroli wału korbowego w celu sprawdzenia instalacji pierścieni ustalających przeciwwagi. Liczba silników, których to dotyczy, wynosi około 2000 szt..

We wskazanych typach silników firma stosuje ruchome przeciwwagi w celu zmniejszenia obciążeń skrętnych na wale korbowym, które utrzymywane są miejscu za pomocą układu sworzni zabezpieczonego pierścieniami. Jak twierdzi Continental, istniej możliwość błędu fabrycznego montażu tych elementów. Jak opisano w biuletynie serwisowym, dostęp do obciążników i pierścieni osadczych można uzyskać po wyjęciu cylindrów bez konieczności rozdzielania obudowy silnika oraz jego demontażu z płatowca.

Zdjęcie przedstawia zdjętą przeciwwagę, ale zalecenie wymaga jedynie sprawdzenia pierścienia zabezpieczającego, a nie zdejmowania ciężarków. fot: Continental Aerospace
Zdjęcie przedstawia zdjętą przeciwwagę, ale zalecenie wymaga jedynie sprawdzenia pierścienia zabezpieczającego, a nie zdejmowania ciężarków.
fot: Continental Aerospace

„Continental zidentyfikował potencjalny problem z bezpieczeństwem lotu samolotów wyposażonych w silniki Continental serii 360, 470, 520, 550 i zamienne zespoły wału korbowego. W związku z tym Continental zapobiegawczo zaleca przeprowadzenie kontroli w celu potwierdzenia, że pierścień ustalający przeciwwagi wału korbowego został prawidłowo zamontowany. Zalecenie dotyczy również zamiennych zespołów wału korbowego wyprodukowanych między 1 czerwca 2021 r. a 7 lutego 2023 r.” – fragment oficjalnego oświadczenia firmy Continental Aerospace

Continental zaleca, aby wszystkie operacje lotnicze na samolotach napędzanych wyżej wymienionymi silnikami o mniej niż 200 godzinach pracy były ograniczone do 5 dodatkowych godzin lotu z nieminimalną załogą w celu dostarczenia statku powietrznego do autoryzowanego zakładu obsługi technicznej.

Ogłoszenie Continental jest następstwem raportu Cirrus, który uziemił wszystkie swoje samoloty SR22 i SR22T wyprodukowane pomiędzy 21.06.2021 r. a 7.02.2023 r. po wystąpieniu problemów z sześciocylindrowymi Continentalami.

Aktualizacja:

Biuletyn serwisowy MSB23-01A firmy Continental Aerospace został opublikowany 16.02.br. i jest dostępny na stronie producenta lub do pobrania tutaj >>>

O Marek Chmiel

Marek Chmiel - fotografik, laureat międzynarodowych konkursów fotograficznych o tematyce lotniczej. Brał czynny udział w organizacji pokazów lotniczych, m. in. AirShow w Radomiu, MPL w Góraszce, MPL EB w Bielsku-Białej, MPL w krakowskim Muzeum Lotnictwa Polskiego. Prywatne zajmuje się historią lotnictwa wojskowego i sportowego. Od 1996 r. współpracuje z Przeglądem Lotniczym, jako fotografik lotniczy i autor tekstów, a od 2021 r. wszedł na stałe do Zespołu Redakcyjnego PLAR.

Sprawdź też

Czerwony alert ROA przy starcie, ruch na podejściu. fot: Garmin

Garmin wprowadza oprogramowanie ostrzegające przed ROA

Garmin poinformował o uzyskaniu certyfikatu FAA dla swojego nowego oprogramowania, które ostrzega pilotów o możliwych …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Wystawa w MLP: 1 Samodzielna Brygada Spadochronowa w Operacji Market Garden 1944