Cirrus SR22. fot: Cirrus Aircraft

Cirrus uziemia SR22 i SR22T

Cirrus Aircraft potwierdził w oświadczeniu z 9.02 br., że zawiesza loty wszystkimi samolotami SR22 i SR22T, które zostały zbudowane i otrzymały świadectwo zdatności do lotu między 21.06.2021 r. a 7.02.2023 r., z powodu wady produkcyjnej silników Continental.

Problem dotyczy „podkładki zatrzaskowej”, która łączy części przeciwwagi ze skrzynią korbową i mogła być zamontowana odwrotnie w niektórych silnikach. Cirrus nie podał, ile samolotów dotyczy problem, ale według Flight Global w tym okresie zbudowano około 700 samolotów tych dwóch typów.

„Chociaż nadal pracujemy z firmą Continental nad ustaleniem zakresu problemu i konkretnego zakresu numerów seryjnych samolotów, których dotyczy problem, aktywnie podejmujemy decyzję — kierując się dużą ostrożnością — o wstrzymaniu wszystkich operacji lotniczych na Cirrus Aircraft SR22 i SR22T wyprodukowanych od 1 czerwca 2021 r. do 7 lutego 2023 r. oraz tych dla których w tym samym okresie wydaliśmy świadectwo zdatności do lotu. Cirrus Aircraft dopuszcza eksploatację bez ograniczeń wszystkich swoich samolotów SR20, a także SR22 i SR22T wyprodukowane przed 1 czerwca 2021 r. lub po 7 lutego 2023 r. Przewidujemy, że Continental wyda biuletyn serwisowy w najbliższą przyszłość, w której wyszczególniony zostanie konkretny zakres samolotów, których dotyczy problem, podstawowa przyczyna problemu i działania naprawcze. Biuletyn Serwisowy będzie dołączony do powiadomienia doradczego dotyczącego obsługi samolotów Cirrus” – fragment oświadczenia Cirrus Aircraft

Władze lotnicze w USA nie uziemiły samolotów Cirrus Aircraft SR22 i SR22T, ale FAA potwierdziła, że jest świadoma problemu.

„FAA bada ten problem i ocenia możliwe dalsze kroki” – informacja FAA z 8 lutego br..

Cirrus twierdzi, że podjął akcję uziemienia wewnętrznie i powiadomił wszystkich operatorów użytkujących samoloty, których problem może dotyczyć.

O Marek Chmiel

Marek Chmiel - fotografik, laureat międzynarodowych konkursów fotograficznych o tematyce lotniczej. Brał czynny udział w organizacji pokazów lotniczych, m. in. AirShow w Radomiu, MPL w Góraszce, MPL EB w Bielsku-Białej, MPL w krakowskim Muzeum Lotnictwa Polskiego. Prywatne zajmuje się historią lotnictwa wojskowego i sportowego. Od 1996 r. współpracuje z Przeglądem Lotniczym, jako fotografik lotniczy i autor tekstów, a od 2021 r. wszedł na stałe do Zespołu Redakcyjnego PLAR.

Sprawdź też

Nowe śmigło Sensenich Propeller dla Super Cuba. fot. Sensenich

Nowe śmigło dla Super Cuba

Firma Sensenich Propeller, która rozpoczęła swoją działalność na początku lat 30. XX wieku od drewnianych …

4 komentarze

  1. Greetings! Could you kindly let me know which blogging platform you are using? I am planning to start my blog soon, but I am struggling to choose between BlogEngine, WordPress, B2evolution, and Drupal. I noticed that your design and style are distinct from the average blog, so I am searching for something unique.

    By the way, I apologize for veering off-topic, but I simply had to ask!

    • Thank you for your appreciation. When creating our portal, we tried to make it stand out from other websites with the same topic, both in terms of the content offered and graphic design. We are even more pleased with your entry because you confirmed that our actions were in the right direction.
      To answer the question – we used WordPress template, modifying it significantly to our needs.
      We wish your project good luck.

  2. You’re so awesome! I do not believe I’ve read through something like this before.
    It’s great to discover a place online where we can find genuine thoughts on this topic.
    Seriously… thank you for starting this up.
    This website is what you need on the Internet, a professional portal with a bit of originality!

  3. Quality posts is the main to attract the users to visit the web site, that’s what this site is providing.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *