Pierwszy Airbus A321XLR w barwach ... Aer Lingus. Fot. Tobias Gudat

Czy Aer Lingus będzie pierwszym użytkownikiem A321XLR?

Chociaż Airbus nie wydał jeszcze oficjalnego potwierdzenia, jednak nagrania pierwszego Airbusa A321XLR – wąskokadłuboweo samolotu o najdłuższym w tej rodzinie zasięgu – wykonane w zakładzie Airbusa w Finkenwerder w Hamburgu w Niemczech wydają się potwierdzać, że Aer Lingus zostanie pierwszym odbiorcą nowego typu samolotu, który planuje korzystać z niego podczas lotów transatlantyckich do Stanów Zjednoczonych.

Na nagraniu, które opublikowano w mediach społecznościowych, widać samolot częściowo pomalowany w barwy flagowe irlandzkiego przewoźnika, co zdaje się potwierdzać powszechne oczekiwanie, że stanie się pierwszym odbiorcom tego typu, między innymi dlatego, że kadra kierownicza wyższego szczebla w International Airlines Group (IAG), spółce dominującej Aer Lingus, wspomniała już o tej możliwości.

Pierwotnie A321XLR miał wejść do służby pod koniec 2023 r. Jednak kolejne opóźnienia w dalszym ciągu przesuwają tę datę w przyszłość. Najnowsza aktualizacja, z początku lutego 2024 r., ma wprowadzić typ do służby pod koniec trzeciego kwartału 2024 r. To nie jedyna zmiana związana z wprowadzeniem A321XLR na rynek,początkowo klientem startowym miał być libański przewoźnik Middle Eastern Airline.

O Marek Chmiel

Marek Chmiel - fotografik, laureat międzynarodowych konkursów fotograficznych o tematyce lotniczej. Brał czynny udział w organizacji pokazów lotniczych, m. in. AirShow w Radomiu, MPL w Góraszce, MPL EB w Bielsku-Białej, MPL w krakowskim Muzeum Lotnictwa Polskiego. Prywatne zajmuje się historią lotnictwa wojskowego i sportowego. Od 1996 r. współpracuje z Przeglądem Lotniczym, jako fotografik lotniczy i autor tekstów, a od 2021 r. wszedł na stałe do Zespołu Redakcyjnego PLAR.

Sprawdź też

Elysian E9X - 90 miejscowy samolot pasażerski zasilany z akumulatorów. fot. Elysian

Elysian E9X – samolot pasażerski zasilany z akumulatorów

Holenderski start-up lotniczy Elysian ujawnił opracowany we współpracy z Politechniką w Delft projekt jednego z …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

100-lecie L.O.P.P