Po dwóch tuzinach prototypów i ponad 188 aktualizacjach systemu usługa dostawy zamówień dronami dla klientów Amazon rozpoczęła się tuż przed Bożym Narodzeniem 2022 roku.

Usługa Amazon Prime Air działa jak na razie w Lockeford (CA) i College Station (TX) w USA. Mieszkańcy tych miejscowości mogą zamawiać przedmioty kwalifikujące się do dostaw przez Prime Air (ważące do 2,2 kg) w normalny sposób otrzymując informacje o szacowanym czasem dostawy z możliwością śledzeniem aktualnej pozycji drona. Po dotarciu na wskazane miejsce drony wykonują zawis na bezpiecznej wysokości i zwalniają paczkę. W tym roku dostawy realizowane są za pomocą dronów MK27, trwają prace nad ich następcami – MK30, które mają być dopuszczone do eksploatacji w roku 2024.
Dron MK 27 został opracowany zgodnie ze standardami lotniczymi, mają system wykrywania i unikania przeszkód na ziemi i w powietrzu, takich jak ludzie, zwierzęta domowe i inne statki powietrzne, nie są jednak w pełni autonomiczne. Amazon opracowuje w pełni zautomatyzowany system zarządzania dronami, pozwalający nie tylko na zaplanowanie toru lotu, ale również zrealizowanie go w bezpiecznej odległości od innych statków powietrznych i z zachowaniem wszystkich przepisów lotniczych przez w pełni autonomiczne drony.

Amazon rozpoczął prace nad dostawami realizowanymi za pomocą dronów w 2013 r. zakładając docelowo stworzenie kompletnego systemu zapewniającego opłacalną i bezpieczną dostawę towaru w mniej niż godzinę od zamówienia złożonego on-line. W 2020 roku firma otrzymała certyfikat przewoźnika lotniczego Part 135 dla swoich dronów, a w sierpniu 2022 roku otrzymał zgodę FAA na używanie dronów do dostarczania paczek, pierwsze loty dostawcze miały miejsce w drugiej połowie grudnia 2022 roku.