McDonnell Douglas MD-10 FedEx Express. fot: FedEx Express

FedEx zaczyna wycofywać MDD MD-10?

FedEx Express – operator floty lotniczej FedEX – od grudnia 2022 roku nie wykorzystuje swoich samolotów McDonnell Douglas MD-10F do przewozu przesyłek.

Ostatni z wykorzystywanych operacyjnie MD-10-30F (N318FE wyprodukowany w maju 1979 roku) przyleciał 30 grudnia 2022 roku na lotnisko Victorville Airport (VCV), będące jednym z największych magazynów samolotów na świecie i od tego czasu pozostaje na miejscu. Pozostałe MD-10 FedEx Express pozostają uziemione na lotniskach w Memphis (MEM) i Indianapolis (IND) od końca grudnia 2022 r., co sugeruje, że mogą przejść na emeryturę wcześniej niż planowano.

Zgodnie z najnowszymi statystykami finansowymi i operacyjnymi opublikowanymi przez FedEX 20 grudnia 2022 r., wszystkie osiem samolotów transportowych MD-10, które nadal znajdowały się w linii lotniczej na dzień 30 listopada 2020 r., mają przejść na lotniczą emeryturę do końca roku finansowego 2023 (który kończy się 31 maja 2023 r).

O Marek Chmiel

Marek Chmiel - fotografik, laureat międzynarodowych konkursów fotograficznych o tematyce lotniczej. Brał czynny udział w organizacji pokazów lotniczych, m. in. AirShow w Radomiu, MPL w Góraszce, MPL EB w Bielsku-Białej, MPL w krakowskim Muzeum Lotnictwa Polskiego. Prywatne zajmuje się historią lotnictwa wojskowego i sportowego. Od 1996 r. współpracuje z Przeglądem Lotniczym, jako fotografik lotniczy i autor tekstów, a od 2021 r. wszedł na stałe do Zespołu Redakcyjnego PLAR.

Sprawdź też

Wnętrze kabiny pasażerskiej Boeinga 737 MAX Alaska Airlines (lot 1282) po lądowaniu. fot. CNN

737 MAX 9 zawieszone po awarii lotu Alaska Airlines 1282

Boeing 737 MAX 9 linii Alaska Airlines lądował awaryjnie krótko po starcie z Portland w …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

100-lecie L.O.P.P