Archer Midnight. Fot: Archer Aviation

Archer Aviation otrzymało certyfikat FAA Part 145

Archer Aviation, amerykańska firma zajmującą się projektowaniem i produkcją eVTOLi z siedzibą w Santa Clara (CA), której sztandarowym produktem jest Archer Midnight, czteroosobowy eVTOL zaprojektowany do wykonywania szybkich lotów jeden po drugim przy minimalnym czasie ładowania pomiędzy lotami, uzyskała certyfikat FAA Part 145 dotyczący serwisowania statków powietrznych.

Zgodnie z przepisami FAA Archer jest obecnie upoważniony do świadczenia specjalistycznych usług naprawy samolotów przy zachowaniu najwyższego poziomu bezpieczeństwa i zgodności, co jest kluczowym wymogiem prowadzenia działalności w zakresie lotnictwa komercyjnego, gdyż upoważnia do wykonywania określonych zadań konserwacyjnych i naprawczych kluczowych podzespołów, takich jak płatowce. Uzyskany certyfikat stanowi równocześnie zobowiązanie dla operatora do przestrzegania rygorystycznych norm bezpieczeństwa i operacyjnych.

„W miarę szybkiego zbliżania się do operacji komercyjnych, będziemy ściśle współpracować z FAA i organami regulacyjnymi na całym świecie, aby zapewnić, że samoloty Archera są bezpieczne i gotowe do transformacji mobilności, zapewniając zrównoważoną, cichą i konkurencyjną kosztowo alternatywę w celu odciążenia naszych samolotów największych miast. To ważne wotum zaufania ze strony FAA wobec firmy Archer i jej potencjału w zakresie świadczenia pełnowymiarowych usług miejskiej mobilności lotniczej w miastach w całym kraju” – powiedział Adam Goldstein, założyciel i dyrektor generalny Archer.

Celem Archera jest transformacja transportu miejskiego poprzez zastąpienie dojazdów samochodem trwających od 60 do 90 minut szacunkowo trwającymi od 10 do 20 minut lotami elektryczną taksówką powietrzną, które są bezpieczne, zrównoważone, ciche i konkurencyjne kosztowo w stosunku do transportu naziemnego.

O Marek Chmiel

Marek Chmiel - fotografik, laureat międzynarodowych konkursów fotograficznych o tematyce lotniczej. Brał czynny udział w organizacji pokazów lotniczych, m. in. AirShow w Radomiu, MPL w Góraszce, MPL EB w Bielsku-Białej, MPL w krakowskim Muzeum Lotnictwa Polskiego. Prywatne zajmuje się historią lotnictwa wojskowego i sportowego. Od 1996 r. współpracuje z Przeglądem Lotniczym, jako fotografik lotniczy i autor tekstów, a od 2021 r. wszedł na stałe do Zespołu Redakcyjnego PLAR.

Sprawdź też

Odys Aviation Laila Cargo. fot. Odys Aviation

Odys Aviation Laila UAV – dron jako prototyp samolotu

Odys Aviation pracuje nad wprowadzeniem na rynek bezzałogowego statku powietrznego (UAV) o nazwie Laila, przeznaczonego …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

100-lecie L.O.P.P