eVTOL Alia A250. fot. Beta Technologies

Beta rozpoczyna szkolenia pilotów eVTOL

Producent samolotów elektrycznych Beta Technologies otrzymał zgodę FAA na rozpoczęcie szkolenia większej liczby pilotów na swoim eVTOL  Alia A250.

Firma poinformowała 7.08 br. , że FAA przyznała jej list autoryzacyjny (LOA) zezwalający na rozpoczęcie szkolenia pilotów na A250 w wersji dwusterowej, w pierwszej kolejności wyszkolony zostanie  inspektor bezpieczeństwa lotniczego, który pomoże certyfikować samolot do użytku komercyjnego. Agencja dokonała przeglądu procedur szkolenia naziemnego, symulacyjnego i lotniczego przygotowanych do szkolenia grupy „personelu producenta i FAA” przed wydaniem LOA. Kursanci będą latać razem z jednym z ośmiu pilotów testowych Beta, zgodnie z wytycznymi FAA dotyczącymi szkolenia pilotów do lotów z napędem, które wymagają, aby samoloty szkoleniowe eVTOL miały podwójne stery.

O Marek Chmiel

Marek Chmiel - fotografik, laureat międzynarodowych konkursów fotograficznych o tematyce lotniczej. Brał czynny udział w organizacji pokazów lotniczych, m. in. AirShow w Radomiu, MPL w Góraszce, MPL EB w Bielsku-Białej, MPL w krakowskim Muzeum Lotnictwa Polskiego. Prywatne zajmuje się historią lotnictwa wojskowego i sportowego. Od 1996 r. współpracuje z Przeglądem Lotniczym, jako fotografik lotniczy i autor tekstów, a od 2021 r. wszedł na stałe do Zespołu Redakcyjnego PLAR.

Sprawdź też

Sirius Jet eVTOL napędzany wodorem. fot. Sirius Aviation

Sirius Jet – bezogonowiec na wodór

Sirius Aviation, szwajcarski start-up kierowany przez urodzonego na Ukrainie Aleksieja Popowa, zaprezentował 17 stycznia 2024 …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Obchody 80. rocznicy wybuchu Powstania Warszawskiego w Muzeum Lotnictwa Polskiego