DeltaHawk Engines DHK180. fot.: DeltaHawk

DeltaHawk DHK180 z certyfikatem FAA

Amerykański producent silników DeltaHawk Engines ogłosił w czwartek, że otrzymał certyfikat typu FAA dla swojego optymalizowanego pod potrzeby GA silnika tłokowego DHK180.

DeltaHawk Engines DHK180. fot.: DeltaHawk
DeltaHawk Engines DHK180.
fot.: DeltaHawk

Czterocylindrowy silnika w układzie odwróconego V, chłodzony cieczą z mechanicznym wtryskiem paliwa i bezpośrednim przekazywaniem napędu rozwija moc 180 KM oraz, według firmy, ma 40% mniej ruchomych części niż inne silniki w tej kategorii. DHK180 jest w stanie spalać Jet-A i zrównoważone paliwa lotnicze. Dzięki zwartej budowie wymiary silnika to 83 x 60 x 55 cm, a sucha masa wynosi 161 kg.

Dostawy mają rozpocząć się w 2024 roku.

O Marek Chmiel

Marek Chmiel - fotografik, laureat międzynarodowych konkursów fotograficznych o tematyce lotniczej. Brał czynny udział w organizacji pokazów lotniczych, m. in. AirShow w Radomiu, MPL w Góraszce, MPL EB w Bielsku-Białej, MPL w krakowskim Muzeum Lotnictwa Polskiego. Prywatne zajmuje się historią lotnictwa wojskowego i sportowego. Od 1996 r. współpracuje z Przeglądem Lotniczym, jako fotografik lotniczy i autor tekstów, a od 2021 r. wszedł na stałe do Zespołu Redakcyjnego PLAR.

Sprawdź też

Wnętrze kabiny pasażerskiej Boeinga 737 MAX Alaska Airlines (lot 1282) po lądowaniu. fot. CNN

737 MAX 9 zawieszone po awarii lotu Alaska Airlines 1282

Boeing 737 MAX 9 linii Alaska Airlines lądował awaryjnie krótko po starcie z Portland w …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Stanisław Prauss i jego konstrukcje