fot.: NASA

Hipersoniczny Boeing / Northrop Grumman

Boeing Defence, Space & Security i Northrop Grumman Aeronautics Systems zdobyły kontrakty (odpowiednio 2,6 i 2,5 mln $) na opracowanie technologii dla przyszłych, hipersonicznych komercyjnych samolotów pasażerskich.

fot.: NASA
fot.: NASA

Kontrakty zostały ogłoszone w poniedziałek 15.05. br w siedzinie Centrum Badawczego Glenn Research Centre NASA w Cleveland (USA). Projekt jest częścią programu NASA Advanced Air Vehicles Program – przyjaznego dla środowiska cywilnego samolotu pasażerskiego zdolnego do latania z prędkością od 2 do 5 M, które mogłyby wejść do służby już w latach 30. XXI wieku.

O Marek Chmiel

Marek Chmiel - fotografik, laureat międzynarodowych konkursów fotograficznych o tematyce lotniczej. Brał czynny udział w organizacji pokazów lotniczych, m. in. AirShow w Radomiu, MPL w Góraszce, MPL EB w Bielsku-Białej, MPL w krakowskim Muzeum Lotnictwa Polskiego. Prywatne zajmuje się historią lotnictwa wojskowego i sportowego. Od 1996 r. współpracuje z Przeglądem Lotniczym, jako fotografik lotniczy i autor tekstów, a od 2021 r. wszedł na stałe do Zespołu Redakcyjnego PLAR.

Sprawdź też

Wnętrze kabiny pasażerskiej Boeinga 737 MAX Alaska Airlines (lot 1282) po lądowaniu. fot. CNN

737 MAX 9 zawieszone po awarii lotu Alaska Airlines 1282

Boeing 737 MAX 9 linii Alaska Airlines lądował awaryjnie krótko po starcie z Portland w …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Stanisław Prauss i jego konstrukcje