Boeing-777-300ER Emirates fot. Emirates

Dubai Airshow 2023: Emirates zamawia Boeingi

Emirates rozpoczęły targi Dubai Airshow 2023 od dużego zamówienia na 95 samolotów szerokokadłubowych Boeing 777-9, 777-8 i 787 o wartości 52 mld dolarów, zwiększając łączną liczbę zamówionych maszyn do 295.

„Od samego początku model biznesowy Emirates zakładał eksploatację nowoczesnej i wydajnej floty samolotów szerokokadłubowych zdolnych przewozić wielu pasażerów w wygodnych i bezpiecznych warunkach na dalekich dystansach z i do Dubaju. Dzisiejsze zamówienia są odzwierciedleniem tej strategii” – powiedział Jego Wysokość Szejk Al Maktoum.

Linie Emirates złożyły wiążące zamówienie na 55 dodatkowych samolotów 777-9 i 35 typu 777-8. Tym samym łączna liczba 777-X zamówionych przez przewoźnika wzrośnie do 205. Dzięki umowie Emirates zostanie jednym z pierwszych użytkowników wariantu pasażerskiego 777-8, których dostawa ma rozpocząć się w 2030 roku. Zamówienie oznacza, że Emirates będzie wprowadzać nowe 777-9 do służby do 2035 roku. Ponadto linie Emirates potwierdziły zamówienie 202 silników GE9X do zakontraktowanych dziś samolotów 777-X, co zwiększy liczbę tych silników do 460. Emirates zaktualizowały również poprzednie zamówienie na 30 Boeingów 787-9, zwiększając ich liczbę do 35 Dreamlinerów: 15 Boeingów 787-10 i 20 Boeingów 787-8.

„Nowe zamówienie jest wyrazem niezwykłego zaufania do samolotów z rodziny 777, które dzięki swojej wydajności i wszechstronności pozwolą Emirates realizować loty długodystansowe na całym świecie. Warianty 777-9 i 777-8 doskonale wpisują się w plany rozwoju Emirates, zapewniając większą efektywność ekologiczną i niezrównaną ładowność.” – powiedział Stan Deal, prezes i dyrektor generalny Boeing Commercial Airplanes.

Boeing 777 pozostaje filarem działalności Emirates, pozwalając przewoźnikowi realizować loty trwające do 18 godzin, a tym samym bezpośrednio łączyć Dubaj z miastami na sześciu kontynentach. Nowe 777-9 i 777-8 zastąpią wycofywane samoloty 777 Emirates i zabezpieczą planowany rozwój linii w przyszłości.

O Marek Chmiel

Marek Chmiel - fotografik, laureat międzynarodowych konkursów fotograficznych o tematyce lotniczej. Brał czynny udział w organizacji pokazów lotniczych, m. in. AirShow w Radomiu, MPL w Góraszce, MPL EB w Bielsku-Białej, MPL w krakowskim Muzeum Lotnictwa Polskiego. Prywatne zajmuje się historią lotnictwa wojskowego i sportowego. Od 1996 r. współpracuje z Przeglądem Lotniczym, jako fotografik lotniczy i autor tekstów, a od 2021 r. wszedł na stałe do Zespołu Redakcyjnego PLAR.

Sprawdź też

Wnętrze kabiny pasażerskiej Boeinga 737 MAX Alaska Airlines (lot 1282) po lądowaniu. fot. CNN

737 MAX 9 zawieszone po awarii lotu Alaska Airlines 1282

Boeing 737 MAX 9 linii Alaska Airlines lądował awaryjnie krótko po starcie z Portland w …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

100-lecie L.O.P.P