Flaris LAR-1 fot. Flaris

Dubai Airshow 2023: nowe wcielanie Flaris LAR-1

Spółka Flaris producent odrzutowca osobistego Flaris Lar 1 sprzedała 50% udziałów EDGE Group ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich, która inwestuje w technologię nowej generacji, tworząc spółkę joint venture. Innowacje wynikające z tego przedsięwzięcia, w głównej mierze dotyczące kolejnego wcielania Flarisa zostaną zaprezentowane na Dubai Airshow 2023.

Nowe wcielanie Flarisa - BSL Sinyar na Dubai Airshow 2023. fot. Flaris
Nowe wcielanie Flarisa – BSL Sinyar na Dubai Airshow 2023. fot. Flaris

Połączenie sił z EDGE stanowi kamień milowy dla Flaris i podkreśla nasze wspólne zaangażowanie w doskonałość inżynieryjną i innowacje. Planowane przez nich zmiany, zwłaszcza w zakresie lotów autonomicznych i zaawansowanej technologii silników, doskonale wpisują się w naszą misję polegającą na przesuwaniu granic możliwości osobistych odrzutowców. Nasza połączona wiedza niewątpliwie utoruje drogę do dalszego postępu w przemyśle lotniczym – powiedział Rafał Ładziński, dyrektor generalny Flaris.

BSL Sinyar na Dubai Airshow 2023. fot. Flaris
BSL Sinyar na Dubai Airshow 2023. fot. Flaris

Wspólne przedsięwzięcie pozwoli przekształcić załogowy statek powietrzny, jakim obecnie jest Flaris w system bezzałogowy i wprowadzić innowacyjne technologie komercyjne w przemyśle obronnym.

Włączenie możliwości inżynieryjnych Flaris do naszego ekosystemu to strategiczne posunięcie dla EDGE. Przewidujemy możliwości, jakie niesie ze sobą ta strategiczna inwestycja i wspólne przedsięwzięcie, szczególnie w zakresie przekształcania obecnych technologii lotniczych w systemy bezzałogowe – komentuje fuzję Mansour AlMulla, dyrektor generalny i zarządzający EDGE Group.

O Marek Chmiel

Marek Chmiel - fotografik, laureat międzynarodowych konkursów fotograficznych o tematyce lotniczej. Brał czynny udział w organizacji pokazów lotniczych, m. in. AirShow w Radomiu, MPL w Góraszce, MPL EB w Bielsku-Białej, MPL w krakowskim Muzeum Lotnictwa Polskiego. Prywatne zajmuje się historią lotnictwa wojskowego i sportowego. Od 1996 r. współpracuje z Przeglądem Lotniczym, jako fotografik lotniczy i autor tekstów, a od 2021 r. wszedł na stałe do Zespołu Redakcyjnego PLAR.

Sprawdź też

Samoloty Ryanair na płycie Dublin Airport. fot. Dublin Airport

Ryanair rozważa nieodbieranie kolejnych MAX-ów

Boeing dostarczy do końca grudnia br swoim klientom mniej Boeingów 737 MAX niż pierwotnie zakładał. …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *