Firma Daher dostarczyła Oddziałowi Lotniczemu Służbie Leśnej stanu Północna Karolina Kodiaka 100 wyposażonego w kompozytowe pięciołopatowe śmigło Hartzell Propeller, który stał się tym samym pierwszym operatorem tego samolotu z nowym śmigłem.
„Ponieważ motto Północnej Karoliny brzmi: „Pierwszy w locie”, jest niezwykle właściwe, aby stanowa służba leśna była pierwszym operatorem najnowszej modyfikacji Kodiaka 100” — powiedział Nicolas Chabbert, starszy wiceprezes Daher’s Aircraft Division.
Dostosowane specjalnie do użytku w Kodiaku 100, nowe śmigło o TBO 4000h/6lat ma lekką piastę Raptor firmy Hartzell. Cały zespól waży o 0,5 kg mniej niż czterołopatowe metalowe śmigło Kodiaka 100 i zmniejsza rozbieg samolotu przy starcie o 6%. Śmigło przy prędkości obrotowej 2000 obr./min jest o 6,6 dB cichsze, a tym samym obniża poziom hałasu Kodiaków 100 poniżej rygorystycznych wymagań EASA, wynoszących 78 dB(A).
Kluczowe cechy kompozytowych łopat śmigła firmy Hartzell obejmują trwałą niklowo-kobaltową krawędź natarcia, niklową osłonę przeciwerozyjną chroniącą przed FOD (uszkodzeniem przez ciała obce) oraz farbę uretanową zapewniającą lepszą ochronę przed erozją.
Przy średnicy 96 cali pięciołopatowe śmigło ma prześwit 16,4 cala, pozwala na zachowanie zdolności Kodiaka 100 do operowania z nieprzygotowanych pasów oraz w wyposażonej w pływaki wersji amfibijnej.
Nowo produkowane samoloty Kodiak 100 serii III są od teraz dostępne z opcjonalnym pięciołopatowym śmigłem kompozytowym. Modernizacja wszystkich używanych Kodiak 100 jest oferowana w ramach programu Hartzell Top Prop.