11 łopatowe śmigło MT-Propeller w trakcie testów na samolocie Piper PA-31T1. Fot.: MT-Propeller

MT-Propeller testuje jedenastołopatowe śmigło

MT-Propeller przetestowała w ramach o programu rozwoju technologii i wydajności śmigieł nowe, 11-łopatowe śmigło.

Testy przeprowadzono na samolocie Piper PA-31T1 napędzanego dwoma silnikami Pratt & Whitney PT6A-135A. Testowane śmigło zabudowano na prawym silniku, pozostawiając na lewym pięciołopatowe MTV-27. Wyniki testów wykazały 15-procentowy wzrost ciągu statycznego w porównaniu ze standardowym śmigłem 5-łopatowym. Obiecujące są również wyniki wyciszenia pracy silnika i hałasu śmigła.

Według MT-Propeller nowe śmigło, które wciąż znajduje się w fazie rozwoju, w połączeniu z zasilaniem z silników turbinowych lub elektrycznych o niskiej prędkości obrotowej otwiera nowe możliwości w zakresie osiągów, wydajności i hałasu.

O Marek Chmiel

Marek Chmiel - fotografik, laureat międzynarodowych konkursów fotograficznych o tematyce lotniczej. Brał czynny udział w organizacji pokazów lotniczych, m. in. AirShow w Radomiu, MPL w Góraszce, MPL EB w Bielsku-Białej, MPL w krakowskim Muzeum Lotnictwa Polskiego. Prywatne zajmuje się historią lotnictwa wojskowego i sportowego. Od 1996 r. współpracuje z Przeglądem Lotniczym, jako fotografik lotniczy i autor tekstów, a od 2021 r. wszedł na stałe do Zespołu Redakcyjnego PLAR.

Sprawdź też

M8 Eagle fot. Piotr Zych

M8 Eagle z zatwierdzeniem ULC

Samolot ultralekki M8 Eagle produkowany w zakładach Orličan, opisywany przez nas przy okazji jego debiutu …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Obchody 80. rocznicy wybuchu Powstania Warszawskiego w Muzeum Lotnictwa Polskiego