11 łopatowe śmigło MT-Propeller w trakcie testów na samolocie Piper PA-31T1. Fot.: MT-Propeller

MT-Propeller testuje jedenastołopatowe śmigło

MT-Propeller przetestowała w ramach o programu rozwoju technologii i wydajności śmigieł nowe, 11-łopatowe śmigło.

Testy przeprowadzono na samolocie Piper PA-31T1 napędzanego dwoma silnikami Pratt & Whitney PT6A-135A. Testowane śmigło zabudowano na prawym silniku, pozostawiając na lewym pięciołopatowe MTV-27. Wyniki testów wykazały 15-procentowy wzrost ciągu statycznego w porównaniu ze standardowym śmigłem 5-łopatowym. Obiecujące są również wyniki wyciszenia pracy silnika i hałasu śmigła.

Według MT-Propeller nowe śmigło, które wciąż znajduje się w fazie rozwoju, w połączeniu z zasilaniem z silników turbinowych lub elektrycznych o niskiej prędkości obrotowej otwiera nowe możliwości w zakresie osiągów, wydajności i hałasu.

O Marek Chmiel

Marek Chmiel - fotografik, laureat międzynarodowych konkursów fotograficznych o tematyce lotniczej. Brał czynny udział w organizacji pokazów lotniczych, m. in. AirShow w Radomiu, MPL w Góraszce, MPL EB w Bielsku-Białej, MPL w krakowskim Muzeum Lotnictwa Polskiego. Prywatne zajmuje się historią lotnictwa wojskowego i sportowego. Od 1996 r. współpracuje z Przeglądem Lotniczym, jako fotografik lotniczy i autor tekstów, a od 2021 r. wszedł na stałe do Zespołu Redakcyjnego PLAR.

Sprawdź też

Nowe śmigło Sensenich Propeller dla Super Cuba. fot. Sensenich

Nowe śmigło dla Super Cuba

Firma Sensenich Propeller, która rozpoczęła swoją działalność na początku lat 30. XX wieku od drewnianych …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *