Brytyjski Urząd Lotnictwa Cywilnego (CAA) wydał 23 grudnia zezwolenie na loty 19-miejscowego samolotu Dornier 228 należącego do firmy ZeroAvia, który od kilku miesięcy bierze udział w testach naziemnych z wodorowym układem napędowym na lotnisku Kemble w Anglii.
Zezwolenie CAA zostało wydane zgodnie z przepisami Part 21, które są bardziej rygorystyczne niż zezwolenie na loty eksperymentalne, wydane w celu przeprowadzenia wcześniejszych testów z sześciomiejscowym samolotem Piper Malibu w 2020 r. Na czas testów, których rozpoczęcie przewidziane jest w styczniu 2023 r. jeden z silników turbośmigłowych Honeywell TPE-331 samolotu Dornier 228 został zastąpiony wodorowym układem napędowym ZeroAvia ZA600.
ZeroAvia zamierza sfinalizować konfigurację produkcyjną układu napędowego ZA600 do końca 2023 roku. Firma dąży do tego, aby pierwszy samolot został przerobiony na podstawie dodatkowych certyfikatów typu i oddane do użytku komercyjnego w 2025 r.
ZeroAvia ma już w swoim portfelu zamówienia wstępne na 1500 silników zasilanych paliwem wodorowym o mocy 600 kW i współpracuje z liniami lotniczymi przygotowującymi się do rozpoczęcia eksploatacji komercyjnych samolotów z takim napędem.