Tecnam P-Mentor dla Avia Aviation prezentowany na stoisku firmy Tecnam podczas Avalon Airshow w Australii. fot: Tecnam

Pierwszy P-Mentor na antypodach

Podczas Avalon Airshow, 3 marca 2023r. ośrodek szkolenia lotniczego Avia Aviation odebrał od przedstawicieli wytwórni pierwszego w Australii Tecnama P-Mentor.

Działająca w Moorabbin (Victoria, Australia) firma Avia Aviation prowadzi szkolenia (wg. Part 141 – ATPL(A) VFR i IFR oraz CPL(ME)+IR(ME)), dla klientów z kół biznesowych, szkoląc średnio w ciągu około 100 osób, prowadzi również od 12 działalność czarterową (Part 135).

Charles Gunter, dyrektor generalny Avia Aviation odbiera z rąk Michaela Loccisano, dyrektora generalny firmy Hallmarc kluczyki do pierwszego dostarczonego na australijski rynek Tecnama P-Mentor
fot: Tecnam

Podczas ceremonii przekazania samolotu Airshow, Walter de Costa, dyrektor ds. sprzedaży Tecnam, powiedział:

„P-Mentor to jedyny 2-miejscowy samolot szkoleniowy z certyfikatem IFR, FAR/EASA. Jest zaawansowany technologicznie, bezpieczny i łatwy w pilotażu. Pozwala szkołom lotniczym przejść od ab initio, aż do licencji komercyjnej i uprawnień lotów według wskazań przyrządów, za ułamek kosztów zakupu i eksploatacji innych samolotów.”

Charles Gunter, dyrektor generalny Avia Aviation, w swojej wypowiedzi zwrócił uwagę nie tylko na walory techniczne i estetyczne, ale również aspekt ekologiczny P-Mentora:

„Podczas zeszłorocznej wizyty w fabryce Tecnam P-Mentor naprawdę przykuł moją uwagę, jako idealny samolot szkolny dla przyszłych pilotów. Ma oszałamiający wygląd, wnętrze przypominające samochód sportowy i najlepszy pakiet awioniki firmy Garmin, o jakim student może marzyć. Eksploatacja floty samolotów Tecnam pozwala na zmniejszenie poziomu emisji  CO2 o 10 ton na każdego dyplomowanego pilota komercyjnego, co jest coraz ważniejsze dla nas wszystkich. To pierwszy z wielu samolotów Tecnam, które będziemy oferować naszym studentom.”

Od lewej: Michael Loccisano, Charles Gunter, Walter de Costa. 
fot:  Tecnam
Od lewej: Michael Loccisano, Charles Gunter, Walter de Costa.
fot:  Tecnam

Michael Loccisano, dyrektor generalny firmy Hallmarc, który sprzedał samolot P-Mentor, powiedział:a

„Jesteśmy zachwyceni, że prestiżowa, wiodąca na rynku australijskim szkoła lotnicza, wybrała flotę Tecnama. Spodziewamy się, że wkrótce więcej szkół lotniczych zamawiać będzie P-Mentory.”

Tecnam P-Mentor zakupiony przez Avia Aviation
fot: Tecnam

P-Mentor to dwumiejscowy, jednosilnikowy, tłokowy samolot w pełni dostosowany do lotów w warunkach IFR, zgodny z najnowszymi wymaganiami CS-23 EASA i FAA, pozwalający na obsługę PBN/RNAV/AFCS. Wyposażony jest w śmigło o zmiennym skoku i opcję symulowanego chowanego podwozia. Pojemny zbiornik paliwa umożliwia szkole lotniczej latanie przez cały dzień bez tankowania, co poprawia wartość operacyjną. Niski koszt utrzymania, niskie zużycie paliwa i świetny stosunek jakości do ceny, czyni ten samolot wyjątkową okazją dla szkół lotniczych.

O Marek Chmiel

Marek Chmiel - fotografik, laureat międzynarodowych konkursów fotograficznych o tematyce lotniczej. Brał czynny udział w organizacji pokazów lotniczych, m. in. AirShow w Radomiu, MPL w Góraszce, MPL EB w Bielsku-Białej, MPL w krakowskim Muzeum Lotnictwa Polskiego. Prywatne zajmuje się historią lotnictwa wojskowego i sportowego. Od 1996 r. współpracuje z Przeglądem Lotniczym, jako fotografik lotniczy i autor tekstów, a od 2021 r. wszedł na stałe do Zespołu Redakcyjnego PLAR.

Sprawdź też

Wnętrze kabiny pasażerskiej Boeinga 737 MAX Alaska Airlines (lot 1282) po lądowaniu. fot. CNN

737 MAX 9 zawieszone po awarii lotu Alaska Airlines 1282

Boeing 737 MAX 9 linii Alaska Airlines lądował awaryjnie krótko po starcie z Portland w …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

100-lecie L.O.P.P