Podczas Avalon Airshow, 3 marca 2023r. ośrodek szkolenia lotniczego Avia Aviation odebrał od przedstawicieli wytwórni pierwszego w Australii Tecnama P-Mentor.
Działająca w Moorabbin (Victoria, Australia) firma Avia Aviation prowadzi szkolenia (wg. Part 141 – ATPL(A) VFR i IFR oraz CPL(ME)+IR(ME)), dla klientów z kół biznesowych, szkoląc średnio w ciągu około 100 osób, prowadzi również od 12 działalność czarterową (Part 135).

fot: Tecnam
Podczas ceremonii przekazania samolotu Airshow, Walter de Costa, dyrektor ds. sprzedaży Tecnam, powiedział:
„P-Mentor to jedyny 2-miejscowy samolot szkoleniowy z certyfikatem IFR, FAR/EASA. Jest zaawansowany technologicznie, bezpieczny i łatwy w pilotażu. Pozwala szkołom lotniczym przejść od ab initio, aż do licencji komercyjnej i uprawnień lotów według wskazań przyrządów, za ułamek kosztów zakupu i eksploatacji innych samolotów.”
Charles Gunter, dyrektor generalny Avia Aviation, w swojej wypowiedzi zwrócił uwagę nie tylko na walory techniczne i estetyczne, ale również aspekt ekologiczny P-Mentora:
„Podczas zeszłorocznej wizyty w fabryce Tecnam P-Mentor naprawdę przykuł moją uwagę, jako idealny samolot szkolny dla przyszłych pilotów. Ma oszałamiający wygląd, wnętrze przypominające samochód sportowy i najlepszy pakiet awioniki firmy Garmin, o jakim student może marzyć. Eksploatacja floty samolotów Tecnam pozwala na zmniejszenie poziomu emisji CO2 o 10 ton na każdego dyplomowanego pilota komercyjnego, co jest coraz ważniejsze dla nas wszystkich. To pierwszy z wielu samolotów Tecnam, które będziemy oferować naszym studentom.”

fot: Tecnam
Michael Loccisano, dyrektor generalny firmy Hallmarc, który sprzedał samolot P-Mentor, powiedział:a
„Jesteśmy zachwyceni, że prestiżowa, wiodąca na rynku australijskim szkoła lotnicza, wybrała flotę Tecnama. Spodziewamy się, że wkrótce więcej szkół lotniczych zamawiać będzie P-Mentory.”

fot: Tecnam
P-Mentor to dwumiejscowy, jednosilnikowy, tłokowy samolot w pełni dostosowany do lotów w warunkach IFR, zgodny z najnowszymi wymaganiami CS-23 EASA i FAA, pozwalający na obsługę PBN/RNAV/AFCS. Wyposażony jest w śmigło o zmiennym skoku i opcję symulowanego chowanego podwozia. Pojemny zbiornik paliwa umożliwia szkole lotniczej latanie przez cały dzień bez tankowania, co poprawia wartość operacyjną. Niski koszt utrzymania, niskie zużycie paliwa i świetny stosunek jakości do ceny, czyni ten samolot wyjątkową okazją dla szkół lotniczych.