BRP-Rotax wprowadza na rynek nowy zespół napędowy – Rotax 916iS/c, który zadebiutował 28 marca 2023 r. na targach SUN ‘n FUN Aerospace Expo w Lakeland na Florydzie.
Nowy układ napędowy jest wyposażony w całkowicie elektroniczną technologię iS, która zapewnia większą wydajność oraz uproszczoną konserwację i serwisowanie. Oznacza to, że wybór silnika do konserwacji i naprawy można przeprowadzić za pomocą systemu BUD Aircraft (BRP Utility and Diagnostic Software for Rotax Aircraft Engines), podobnie jak w przemyśle motoryzacyjnym. TBO (czas między przeglądami) w momencie wprowadzenia produktu na rynek wynosi 2000 godzin.
Przy masie 85,8 kg i mocy 160 KM, 916iS/c oferuje niespotykany dotąd stosunek mocy do masy w segmencie lekkich samolotów i jest dostępny z imponującą opcją 24-woltową, zapewniającą obsłużenie większej ilości awioniki i funkcji kokpitu oraz wygodę, co sprawia, że doskonale nadaje się do samolotów czteromiejscowych i dwumiejscowych o wysokich osiągach.
„Wprowadzenie na rynek modelu 916iS/c to kolejny dowód naszego zaangażowania w opracowywanie przełomowych technologii i tworzenie najbardziej zaawansowanych układów napędowych. Dzięki 916iS/c odpowiadamy na niezaspokojone potrzeby klientów i żyjemy zgodnie z filozofią innowacji naszej długoletniej firmy” — powiedział Peter Ölsinger, dyrektor generalny BRP-Rotax i wiceprezes ds. sprzedaży, marketingu i komunikacji Rotax Propulsion Systems.
BRP-Rotax oferuje 916iS/c również jako alternatywny napęd dla lotów IFR (Instrument Flight Rules), jak również dla lotów komercyjnych, na przykład dla szkół lotniczych i prywatnych pilotów. Osiągi 916iS/c pozwalają na skrócenie startu i bardziej strome opadanie przy zachowaniu maksymalnej wydajności w locie przelotowym. Aby zwiększyć elastyczność, silnik jest wyposażony w technologię wielopaliwową (dla MOGAS i AVGAS), która umożliwia stosowanie zarówno klasycznego paliwa silnikowego, jak i paliwa lotniczego.
Silnik jest już dostępny na całym świecie za pośrednictwem oficjalnej autoryzowanej sieci dealerów BRP-Rotax.