Zmodernizowany przez SPAES kokpit MD 902. fot. SPAES

SPAES zmodernizował kokpit MD 902

SPAES, organizacja projektowa i produkcyjna EASA Part 21J, ogłosiła pomyślne zakończenie projektu zmian w śmigłowcach MD 902.

Zmodernizowany przez SPAES kokpit MD 902. fot. SPAES
Zmodernizowany przez SPAES kokpit MD 902.
fot.: SPAES

Projekt obejmował instalację systemów Garmin GTN 750Xi, GNC 255 i MD41-1510 Annunciator, co usprawniło system awioniki śmigłowca i poprawiło jego ogólne osiągi. Przeprowadzono kompleksowy test zakłóceń elektromagnetycznych (EMI) i testy funkcjonalne, Wyniki wypadły pozytywnie i śmigłowiec został dopuszczony do lotu.

Nowy system awioniki zapewnia zaawansowane funkcje, takie jak ekrany dotykowe, nawigację GPS i możliwości komunikacyjne, oferuje pilotom większą świadomość sytuacyjną, zapewniając im dostęp w czasie rzeczywistym do informacji, które pomogą im podejmować decyzje podczas lotu.

O Marek Chmiel

Marek Chmiel - fotografik, laureat międzynarodowych konkursów fotograficznych o tematyce lotniczej. Brał czynny udział w organizacji pokazów lotniczych, m. in. AirShow w Radomiu, MPL w Góraszce, MPL EB w Bielsku-Białej, MPL w krakowskim Muzeum Lotnictwa Polskiego. Prywatne zajmuje się historią lotnictwa wojskowego i sportowego. Od 1996 r. współpracuje z Przeglądem Lotniczym, jako fotografik lotniczy i autor tekstów, a od 2021 r. wszedł na stałe do Zespołu Redakcyjnego PLAR.

Sprawdź też

Śmigłowiec Schweizer w trakcie testów CRSF. fot.: Schweizer

System CRFS dla śmigłowców Schweizer

Schweizer otrzymał aprobatę FAA dla odpornego na zderzenia układu paliwowego (CRFS – Crash-resistant Fuel System), …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

100-lecie L.O.P.P