Wydzierżawione przez firmę Daher od swoich klientów samoloty Kodiak 100 i TBM 960 w celu prezentacji statycznej podczas Paris Air Show zostały zatankowane do lotów powrotnych mieszanką składującą się z klasycznego Jet A i dostępnego na lotnisku Le Bourget paliwa SAF.
SAF dla lotniska Le Bourget dostarczany przez francuskie zakłady TotalEnergies w La Mède i Oudalle wytwarzany jest z odpadów i pozostałości pochodzących z gospodarki o obiegu zamkniętym.
„Nasz dystrybutor TBM w Wielkiej Brytanii i Irlandii, FlyingSmart, korzysta z SAF w swojej bazie na lotnisku Biggin Hill. Avex, dystrybutor TBM w południowo-zachodnich Stanach Zjednoczonych, sprzedaje SAF w swojej stałej bazie w Camarillo w Kalifornii. I oczekujemy, że inni pójdą w ich ślady. Dekarbonizacja lotnictwa zdecydowanie postępuje” – poinformował Nicolas Chabbert, wiceprezes Daher’s Aircraft Division .
Operacje lotnicze wykonywane przez samoloty Daher z jej siedziby na lotnisku Tarbes-Lourdes-Pyrenees w południowo-zachodniej Francji – które obejmują produkcję, testowanie, szkolenie, konserwację i dostawy/działania łącznikowe – wykorzystują paliwo Jet-A zmieszane w 50% z Neste MY Sustainable Aviation Fuel, dostarczane przez World Fuel Services. Firma Daher ogłosiła, że podjęła decyzję o użyciu tej mieszanki, aby promować stosowanie zrównoważonego paliwa lotniczego.