Wydzierżawione przez firmę Daher od swoich klientów samoloty Kodiak 100 i TBM 960 podczas Paris Air Show zostały zatankowane SAF. fot.: Daher

Daher zatankował samoloty pokazowe SAF

Wydzierżawione przez firmę Daher od swoich klientów samoloty Kodiak 100 i TBM 960 w celu prezentacji statycznej podczas Paris Air Show zostały zatankowane do lotów powrotnych mieszanką składującą się z klasycznego Jet A i dostępnego na lotnisku Le Bourget paliwa SAF.

SAF dla lotniska Le Bourget dostarczany przez francuskie zakłady TotalEnergies w La Mède i Oudalle wytwarzany jest z odpadów i pozostałości pochodzących z gospodarki o obiegu zamkniętym.

„Nasz dystrybutor TBM w Wielkiej Brytanii i Irlandii, FlyingSmart, korzysta z SAF w swojej bazie na lotnisku Biggin Hill. Avex, dystrybutor TBM w południowo-zachodnich Stanach Zjednoczonych, sprzedaje SAF w swojej stałej bazie w Camarillo w Kalifornii. I oczekujemy, że inni pójdą w ich ślady. Dekarbonizacja lotnictwa zdecydowanie postępuje”  – poinformował Nicolas Chabbert, wiceprezes Daher’s Aircraft Division .

Operacje lotnicze wykonywane przez samoloty Daher z jej siedziby na lotnisku Tarbes-Lourdes-Pyrenees w południowo-zachodniej Francji – które obejmują produkcję, testowanie, szkolenie, konserwację i dostawy/działania łącznikowe – wykorzystują paliwo Jet-A zmieszane w 50% z Neste MY Sustainable Aviation Fuel, dostarczane przez World Fuel Services. Firma Daher ogłosiła, że podjęła decyzję o użyciu tej mieszanki, aby promować stosowanie zrównoważonego paliwa lotniczego.

O Marek Chmiel

Marek Chmiel - fotografik, laureat międzynarodowych konkursów fotograficznych o tematyce lotniczej. Brał czynny udział w organizacji pokazów lotniczych, m. in. AirShow w Radomiu, MPL w Góraszce, MPL EB w Bielsku-Białej, MPL w krakowskim Muzeum Lotnictwa Polskiego. Prywatne zajmuje się historią lotnictwa wojskowego i sportowego. Od 1996 r. współpracuje z Przeglądem Lotniczym, jako fotografik lotniczy i autor tekstów, a od 2021 r. wszedł na stałe do Zespołu Redakcyjnego PLAR.

Sprawdź też

Nowe śmigło Sensenich Propeller dla Super Cuba. fot. Sensenich

Nowe śmigło dla Super Cuba

Firma Sensenich Propeller, która rozpoczęła swoją działalność na początku lat 30. XX wieku od drewnianych …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *