De Havilland Twin Otter 300-C. fot.: De Havilland Canada

De Havilland Twin Otter 300 powraca

Po 35-letniej przerwie De Havilland Canada ponownie uruchamia produkcję DHC-6 Twin Otter 300, w odpowiedzią na zapotrzebowanie na lżejszy samolot użytkowy o większej ładowności niż obecny Twin Otter 400. Nowy Twin Otter Classic 300-G został zaprezentowany 19.06 na Le Bourget.

Jedna z możliwych konfiguracji kabiny DHC-6 Twin Otter Classic 300-G.
fot.: De Havilland Canada

300-G będzie wyposażony w awionikę Garmin G1000 NXi oraz silniki turbośmigłowe Pratt & Whitney Canada PT6A-27 lub -34. Dzięki zmniejszeniu masy o 136 – 181 kg maksymalna ładowność 300-G w locie na dystansie 185 km wyniesie 1972 kg, w porównaniu z 1842 kg dla Twin Otter Series 400 wykonującego tę samą misję.

„Dzięki temu samemu wytrzymałemu płatowcowi, lżejszy DHC-6 Twin Otter Classic 300-G zapewni naszym klientom większy zasięg i niższe koszty operacyjne” — mówi Brian Chafe, dyrektor generalny De Havilland Canada.

Jetcraft Commercial zamówił już 10 egzemplarzy 300-G, pierwszy z nich zostanie dostarczony w 2024 roku.

O Zespół Redakcyjny

Sprawdź też

Nowe śmigło Sensenich Propeller dla Super Cuba. fot. Sensenich

Nowe śmigło dla Super Cuba

Firma Sensenich Propeller, która rozpoczęła swoją działalność na początku lat 30. XX wieku od drewnianych …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *