Embraer Phenom 300MED. fot: Embraer

Embraer Phenom 300 Medevac certyfikowany

Embraer otrzymał certyfikat STC FAA i EASA dla swojego Phenoma 300 w wersji MEDEVAC. Phenom 300MED, wykorzystuje płatowiec lekkiego odrzutowca biznesowego Phenom 300, którego wnętrze może zostać rekonfigurowane do wariantów specjalnie zaprojektowanych dla potrzeb firm świadczących medyczne usługi przewozowe.

Phenom 300MED MEDEVAC w konfiguracji do przewozu dwóch chorych na noszach. fot: Embraer
Phenom 300MED MEDEVAC w konfiguracji do przewozu dwóch chorych na noszach. fot: Embraer

Opracowany i certyfikowany przez niemieckiego dostawcę usług inżynieryjnych Umlaut wchodzącego w skład globalnego koncernu Accenture w centrum serwisowym Embraera w Fort Lauderdale na Florydzie, 300MED został zaprojektowany z zestawem kilku alternatywnych konfiguracji, które umożliwiają przewożenie jednego lub dwóch chorych na noszach oraz możliwość przenoszenia inkubatora i dodatkowego sprzętu medycznego. Nowe elementy wykończenia wnętrza kabiny pasażerskiej wraz z wyposażeniem specjalistycznym spełniają specjalne wymogi sanitarne, takie same jak wyposażenie szpitalne.

Phenom 300MED MEDEVAC z inkubatorem i miejscem dla jednej osoby na noszach. fot: Embraer
Phenom 300MED MEDEVAC z inkubatorem i miejscem dla jednej osoby na noszach. fot: Embraer

Konwersja może być instalowana zarówno w nowych i używanych Phenomach 300, jej instalacja na płatowcu w wersji pasażerskiej zajmuje około pięciu godzin, tyle samo trwa jej usunięcie i przywrócenie pierwotnego wyposażenia kabiny.

Pierwszy certyfikowany Phenom 300MED będzie użytkowany przez Grandview Aviation, operatora czarterowego z siedzibą w Baltimore (USA).

O Marek Chmiel

Marek Chmiel - fotografik, laureat międzynarodowych konkursów lotniczych o tematyce lotniczej. Brał czynny udział w organizacji pokazów lotniczych, m. in. AirShow w Radomiu, Międzynarodowych Pikników Lotniczych w Góraszce, Bielsku-Białej, krakowskim Muzeum Lotnictwa Polskiego. Prywatne zajmuje się historią lotnictwa wojskowego i sportowego. Od 25 lat współpracuje z Przeglądem Lotniczym, jako fotografik lotniczy i autor tekstów, a od 2021 wszedł na stałe do Zespołu Redakcyjnego PLAR.

Sprawdź też

Autopilot Garmin GFC 500. fot: Garmin

Używasz GFC 500? Wyłącz go!

Firma Garmin wydała Service Alert 22109 Revision A dla cyfrowych autopilotów GFC 500 wyposażonych w …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *