Glasskokpitu Honeywell Anthem. fot. Honeywell

Glasskokpit Honeywell Anthem sprawdzony w locie

Testowy Pilatus PC-12 wyposażony w finalną wersję zintegrowanego glasskokpitu Honeywell Anthem odbył 12.05 br. pierwszy, trwający około godziny lot podczas którego był w pełni zarządzany przez ten system.

Lot ten zakończył trwający od ponad roku program testów hybrydowej wersji systemu, obejmujący m.in. 120h lotów. Testowany od 2021 roku glasskokpit został zaprojektowana tak, aby można było go dostosować do potrzeb lotnictwa komercyjnego, biznesowego i GA, a także wojskowego i w zaawansowanej mobilności powietrznej. Podstawowa architektura systemu zapewnia 50% zmniejszenie rozmiaru, masy i poboru mocy w porównaniu z systemem Primus Epic.

„Podczas lotu pilot i załoga testowali różne aspekty modułowego i konfigurowalnego systemu, który działał dokładnie zgodnie z założeniami” — powiedział Jim Currier, prezes Honeywell Aerospace Electronic Solutions.

Harmonogram certyfikacji nie został ogłoszony. Anthem to szósta generacja awioniki opracowana przez firmę Honeywell i pierwszy w firmie system połączony z chmurą.

„Honeywell Anthem jest prosty, inteligentny i intuicyjny, a komfort korzystania z niego zajmuje niewiele czasu. Idąc dalej, testy w locie na samolocie PC-12 będą koncentrować się na wypróbowaniu systemu w rzeczywistych scenariuszach operacyjnych, które dostarczą krytycznych informacji zwrotnych dla solidnych ostatecznych projektów z czerwoną etykietą” — Jim Currier, prezes Honeywell Aerospace Electronic Solutions.

O Marek Chmiel

Marek Chmiel - fotografik, laureat międzynarodowych konkursów fotograficznych o tematyce lotniczej. Brał czynny udział w organizacji pokazów lotniczych, m. in. AirShow w Radomiu, MPL w Góraszce, MPL EB w Bielsku-Białej, MPL w krakowskim Muzeum Lotnictwa Polskiego. Prywatne zajmuje się historią lotnictwa wojskowego i sportowego. Od 1996 r. współpracuje z Przeglądem Lotniczym, jako fotografik lotniczy i autor tekstów, a od 2021 r. wszedł na stałe do Zespołu Redakcyjnego PLAR.

Sprawdź też

Elysian E9X - 90 miejscowy samolot pasażerski zasilany z akumulatorów. fot. Elysian

Elysian E9X – samolot pasażerski zasilany z akumulatorów

Holenderski start-up lotniczy Elysian ujawnił opracowany we współpracy z Politechniką w Delft projekt jednego z …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

100-lecie L.O.P.P