Vertical Aviation Technologies

„Piorun” napędem „Kolibra”…

Na targach EAA AirVenture Oshkosh produkowany przez Vic Syracuse z Georgii (USA) certyfikowany przez FAA śmigłowiec do budowy z zestawów Hummingbird 300L zaprezentował się z nowym, specjalnie dla tej konstrukcji zaprojektowanym silnikiem YH10-540-Exp373 Thunderbolt.

„Hummingbird był zaprojektowany jako śmigłowiec, który otrzyma certyfikat typu, w tym tkwi jego prawdziwa przewaga nad konwencjonalnymi zestawami do samodzielnego montażu. Ten śmigłowiec przeszedł rygorystyczne testy certyfikacyjne, inżynieryjne i wytrzymałościowe FAA i ma sprawdzoną historię budowy i eksploatacji na przestrzeni lat” — powiedział Brad Clark, prezes Vertical Aviation Technologies.

Silnik Thunderbolt został zainstalowany w płatowcu pod katem 60 stopni, dzięki wtryskowi paliwa i elektronicznemu systemowi zapłonu, specjalnym polerowanym cylindrom, dopasowanemu zespołowi przekładni zapewnia zwiększona wydajność w stosunku do napędów stosowanych w podobnych śmigłowcach. Prosta konstrukcji i łatwy montaż podnosi również walory ekonomiczne budowy i eksploatacji Hummingbirdów.

O Marek Chmiel

Marek Chmiel - fotografik, laureat międzynarodowych konkursów fotograficznych o tematyce lotniczej. Brał czynny udział w organizacji pokazów lotniczych, m. in. AirShow w Radomiu, MPL w Góraszce, MPL EB w Bielsku-Białej, MPL w krakowskim Muzeum Lotnictwa Polskiego. Prywatne zajmuje się historią lotnictwa wojskowego i sportowego. Od 1996 r. współpracuje z Przeglądem Lotniczym, jako fotografik lotniczy i autor tekstów, a od 2021 r. wszedł na stałe do Zespołu Redakcyjnego PLAR.

Sprawdź też

Boost Systems HEC. fot.: Boost Systems

System ładunkowy Boost HEC otrzymał STC EASA

Kanadyjska firma Boost Systems uzyskała 16.05 br. zatwierdzenie uzupełniającego certyfikatu typu (STC) EASA dla swojego …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Stanisław Prauss i jego konstrukcje