Schweizer otrzymał aprobatę FAA dla odpornego na zderzenia układu paliwowego (CRFS – Crash-resistant Fuel System), montowanego w nowych śmigłowcach serii S300.
System składa się z dwóch gumowych, odpornych na przebicie zbiorników miękkich o pojemności 123 l montowanych wewnątrz indywidualnych zewnętrznych powłok z włókna węglowego i odcinających zaworów bezpieczeństwa. CRFS przeszedł pomyślnie testy upadku z wysokości 15 m, 25-godzinnch prób zmęczeniowych i odporności na przebicie przy nacisku do168 kg.
„Certyfikowany układ paliwowy odporny na awarie nie został opracowany dla tych śmigłowców przed przejęciem przez nas firmy. Jestem wyjątkowo wdzięczny za ciężką pracę naszego zespołu inżynierów i Biura Certyfikacji Samolotów FAA w Fort Worth. Razem pomogli zapewnić, że Schweizer S300C i S300CBi są w pełni zgodne ze wszystkimi wymogami bezpieczeństwa układu paliwowego nałożonymi przez FAA” – powiedział Craig Nielsen, wiceprezes ds. operacji firmy Schweizer.
Dzięki certyfikatowi FAA produkowane od 2021 roku przez nowego właściciela firmy modele 300C i 300CBi mogą być oferowane na rynek amerykański, jako spełniające wymogi FAA Part 27 CRFS obowiązujący od 2020 r. Firma planuje w najbliższej przyszłości zaoferować swój CRSF, jako modernizację dla istniejących S300.