Firma Garmin wydała Service Alert 22109 Revision A dla cyfrowych autopilotów GFC 500 wyposażonych w funkcję trymowania nachylenia, zainstalowanych zgodnie z dodatkowym certyfikatem typu (STC) Garmin SA01866W dla certyfikowanych, eksperymentalnych i lekkich samolotów sportowych.
Zgodnie z warunkami alertu serwisowego, operatorzy certyfikowanych statków powietrznych z STC są zobowiązani do wyciągnięcia i obrócenia wyłącznika autopilota i oznaczenia autopilota jako „niesprawny” przed dalszym lotem.
FAA zaaprobowała biuletyn serwisowy, jako środek zaradczy mający na celu rozwiązania zgłoszonego wcześniej możliwego problemu z trymowaniem samolotu przez popularnego autopilota GFC 500 z trymerem nachylenia GSA 28, który może prowadzić do utraty kontroli w locie oraz aktualizację oprogramowania usuwającą go wraz z procedurą jej implementacji. Aby zachować zgodność z wymaganiami dotyczącymi aktualizacji oprogramowania zatwierdzonymi w tym miesiącu, właściciele muszą przeprowadzić aktualizację oprogramowania w ciągu najbliższych sześciu miesięcy lub w następnym zaplanowanym okresie serwisowym, w zależności od tego, co nastąpi wcześniej.
Według informacji firmy Garmin, aktualizacje oprogramowania dla Garmin GI 275 spodziewane są w ciągu kilku tygodni