
W czerwcowym numerze Przeglądu Lotniczego polecamy:
Łukasz Czepiela i jego Dubai Carbon Cub – do wyczynu potrzeba pilota i samolotu. Co Łukasz i Mike Patey zrobili z seryjnego Carbon Cuba, przechodzi pojęcie… O ciekawostkach technicznych, ale i trickach pilotażowych oraz samym wydarzeniu jakim było lądowanie na helipadzie zawieszonym 212 metrów nad ziemią opowiada jego bohater, a odlotowe zdjęcia Andrzeja Rutkowskiego dokumentują specjalny pokaz dla Czytelników PLAR.
Friedrichshafen ‘23 – sukces z przeszkodami – wrażenia Marcina Wiśniewskiego po kilku dniach wędrówek po halach największej europejskiej imprezy lotniczej, który próbuje znaleźć odpowiedź na pytanie, dokąd zmierza dziś General Aviation.
Inna masa – inny samolot – przeładowany samolot zmienia na gorsze swoje osiągi – Krzysztof Krawcewicz przypomina prawa Mechaniki Lotu podaje czego pilot powinien się spodziewać na wypadek gdyby zdarzyło mu się przekroczyć masę dopuszczalną do startu – o ile pogorszą się osiągi, i czy ograniczenia podane w instrukcji nas jeszcze chronią..
Się lata – wzdłuż Wielkiej Brytanii – Wyprawa z Polski samolotem na wyspy brytyjskie to duże wyzwanie, ale wynająć samolot pod Londynem i polecieć do Szkocji to bardzo rozwijające i ciekawe doświadczenie lotnicze, i jak przekonuje Filip Modrzejewski, warte podjęcia.
Dwie historie – Tematem tegorocznych „rzepakowych” impresji fotograficznych Andrzeja Rutkowskiego są historyczne samoloty RWD-8 i Tiger Moth, sfotografowane w plenerach o bogatej lotniczej przeszłości.
Ten numer „Przeglądu Lotniczego” sponsoruje ewidentnie liczba „60”:
Kolorowe skrzydła nad Polską – 60 lat latają już na polskim niebie „Papugi” czyli samoloty pomiarowe do sprawdzania pomocy nawigacyjnych ich historię zebrał Tomasz Ossowski.
Muzeum na lotnisku i lotnisko w muzeum – W 60-lecie Muzeum Lotnictwa Polskiego w Krakowie jego historię przypomina Oliwia Bonarek.
Jubileuszowy Lot – edycja najstarszych zawodów samolotowych w Polsce, czyli Lotu Południowo- Zachodniej Polski im. Franciszka Żwirki, znalazła należytą oprawę i przyniosła zawodnikom wiele emocji. Relacja Marcina Wieczorka.
Felietony:
- Jarosława Czaplickiego – wspomnienie pewnej wyprawy polskich pilotów na gościnne występy na Sycylię, nigdy wcześniej nie spisane fakty sprzed 30 lat, a ich uczestnicy są ukryci pod imionami i przezwiskami,
- Piotra Długiewicza, który ujawnia tajemnicę firmy Cirrus, tak wielką, że aż nie możemy tego opublikować w sieci – tylko w wydaniu papierowym, żeby jej nikt nie poznał…,
- Redaktora Naczelnego Krzysztofa Krawcewicza – o tym, by masę samolotu traktować poważnie i racjonalnie.